Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
wtorek, 14 października 2025 11:04
Reklama

Linia 303 może pojechać dalej w głąb Piasków. Radna prosi prezydenta o rozszerzenie trasy

Do ratusza trafiło pismo w sprawie, która dotyczy codziennej mobilności mieszkańców dużego osiedla. Chodzi o rozwiązanie mające wpływ na bezpieczeństwo dzieci oraz płynność ruchu w godzinach szczytu.
Linia 303 może pojechać dalej w głąb Piasków. Radna prosi prezydenta o rozszerzenie trasy

Radna Agnieszka Cierach złożyła zapytanie do prezydenta dotyczące rozszerzenia zasięgu kursowania autobusu wewnątrzosiedlowego linii 303 na Osiedlu Piaski. Jak podkreśla, sama inicjatywa uruchomienia połączenia została przyjęta pozytywnie, jednak obecna trasa nie obejmuje całego osiedla i omija rejony o gęstej zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej.

W tej części miasta funkcjonuje sześć szkół (pięć podstawowych i jedno liceum), co generuje intensywny ruch dzieci i młodzieży rano oraz po południu. Mimo to autobus 303 nie obsługuje dziś m.in. ulic: Owocowej, Komeńskiego, Ariańskiej, Szlichtynga, Ketlinga, Kmiecica, Włodyjowskiego, Zagłoby, Skrzetuskiego oraz kilku innych. Zdaniem radnej, objęcie tych odcinków stałą trasą pozwoliłoby wielu uczniom regularnie korzystać z komunikacji miejskiej zamiast dojazdów samochodami.

W uzasadnieniu Cierach wskazuje spodziewane korzyści: poprawę bezpieczeństwa najmłodszych w drodze do szkoły, zmniejszenie ruchu aut w szczycie (dziś nawet kilkadziesiąt samochodów dowozi uczniów pod szkoły), lepszą płynność ruchu i niższą emisję spalin. Dodatkowym argumentem jest budowa północnej obwodnicy, która przecina ul. Owocową — główny ciąg komunikacyjny tej części Piasków. W rejonie wjazdów na plac budowy brakuje chodników, przez co piesi, rowerzyści i użytkownicy hulajnóg poruszają się po jezdni. Regularne kursy autobusu mogłyby w bezpieczny sposób przejąć część tego ruchu.

Radna pyta prezydenta:

  1. czy miasto rozważa rozszerzenie trasy 303 o wskazane ulice,
  2. czy możliwe jest testowe zwiększenie zasięgu jeszcze w okresie pilotażu, aby ocenić realne zapotrzebowanie na dodatkowe przystanki,
  3. i czy planowane są dodatkowe działania poprawiające bezpieczeństwo pieszych w rejonie budowy obwodnicy przy ul. Owocowej.

Dziękujemy, że jesteś z nami!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama