W Klesnie zamknięty zostanie przejazd w kierunku Dobiegniewa, a ruch między Drezdenkiem a Strzelcami Krajeńskimi będzie kierowany przez nowo powstałe rondo. To efekt postępujących prac przy budowie obwodnicy, które osiągnęły już ponad 90% zaawansowania.
Kierowcy, którzy regularnie poruszają się trasą Drezdenko – Dobiegniew – Strzelce Krajeńskie, powinni przygotować się na zmiany. Jak poinformował Urząd Miasta Drezdenko, od piątku 14 listopada 2025 r. od godz. 10:00 wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu w miejscowości Klesno. Zmiany te wynikają z kolejnego etapu budowy obwodnicy realizowanej przez firmę Budimex S.A. na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Najważniejsze zmiany to:
- Ruch na kierunku Drezdenko – Strzelce Krajeńskie będzie odbywał się przez rondo na nowej obwodnicy.
- Przejazd w kierunku Dobiegniewa zostaje całkowicie zamknięty.
- OBJAZD do miejscowości Dobiegniew wyznaczono przez Strzelce Krajeńskie.
Zmiany mają charakter tymczasowy, ale mogą poważnie wpłynąć na codzienne trasy dojazdowe mieszkańców regionu i tranzyt lokalny. Władze przepraszają za utrudnienia i apelują o ostrożność na zmienionych odcinkach.
Inwestycja na finiszu
Budowa obwodnicy weszła w finalny etap. Według informacji przekazanych przez wykonawcę – Budimex S.A. – zaawansowanie robót przekroczyło 90%. Powstająca trasa o długości 3,56 km ma poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu w regionie oraz odciążyć centrum miejscowości.
W ramach projektu powstają:
- droga klasy G (główna),
- most o długości 346 metrów nad rzeką Noteć i Starą Notecią,
- wiadukt kolejowy,
- cztery przejazdy gospodarcze,
- pięć przejść dla zwierząt,
- nowe rondo integrujące drogi wojewódzkie DW 160 i DW 156.
Wykonawca zapewnia, że mimo trudnych warunków terenowych i hydrologicznych prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.
Ekologiczne podejście i nowoczesna technologia
Budowa prowadzona jest w bezpośrednim sąsiedztwie obszarów objętych ochroną Natura 2000, dlatego zastosowano szereg rozwiązań chroniących środowisko. Przewidziano przejścia dla zwierząt, zadrzewienia ochronne oraz nasadzenia kompensacyjne.
Na placu budowy wykorzystano m.in.:
- 30 tys. m³ wymienionego gruntu,
- 300 tys. m³ nasypów drogowych,
- 11 tys. ton podbudowy z kruszywa,
- 16 tys. ton mieszanek mineralno-asfaltowych,
- 4,9 tys. m³ betonu i 1300 ton stali do konstrukcji mostowej.
Dziękujemy, że jesteś z nami!














Napisz komentarz
Komentarze