Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
środa, 12 listopada 2025 09:00
Reklama

Od piątku nie pojedziesz tą drogą. Objazd przez inne miasto

Od piątku, 14 listopada, kierowcy podróżujący przez północną część województwa lubuskiego muszą liczyć się ze zmianami w organizacji ruchu.
Od piątku nie pojedziesz tą drogą. Objazd przez inne miasto

Źródło: Budimex

W Klesnie zamknięty zostanie przejazd w kierunku Dobiegniewa, a ruch między Drezdenkiem a Strzelcami Krajeńskimi będzie kierowany przez nowo powstałe rondo. To efekt postępujących prac przy budowie obwodnicy, które osiągnęły już ponad 90% zaawansowania.

Kierowcy, którzy regularnie poruszają się trasą Drezdenko – Dobiegniew – Strzelce Krajeńskie, powinni przygotować się na zmiany. Jak poinformował Urząd Miasta Drezdenko, od piątku 14 listopada 2025 r. od godz. 10:00 wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu w miejscowości Klesno. Zmiany te wynikają z kolejnego etapu budowy obwodnicy realizowanej przez firmę Budimex S.A. na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Najważniejsze zmiany to:

  • Ruch na kierunku Drezdenko – Strzelce Krajeńskie będzie odbywał się przez rondo na nowej obwodnicy.
  • Przejazd w kierunku Dobiegniewa zostaje całkowicie zamknięty.
  • OBJAZD do miejscowości Dobiegniew wyznaczono przez Strzelce Krajeńskie.

Zmiany mają charakter tymczasowy, ale mogą poważnie wpłynąć na codzienne trasy dojazdowe mieszkańców regionu i tranzyt lokalny. Władze przepraszają za utrudnienia i apelują o ostrożność na zmienionych odcinkach.

Inwestycja na finiszu

Budowa obwodnicy weszła w finalny etap. Według informacji przekazanych przez wykonawcę – Budimex S.A. – zaawansowanie robót przekroczyło 90%. Powstająca trasa o długości 3,56 km ma poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu w regionie oraz odciążyć centrum miejscowości.

W ramach projektu powstają:

  • droga klasy G (główna),
  • most o długości 346 metrów nad rzeką Noteć i Starą Notecią,
  • wiadukt kolejowy,
  • cztery przejazdy gospodarcze,
  • pięć przejść dla zwierząt,
  • nowe rondo integrujące drogi wojewódzkie DW 160 i DW 156.

Wykonawca zapewnia, że mimo trudnych warunków terenowych i hydrologicznych prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.

Ekologiczne podejście i nowoczesna technologia

Budowa prowadzona jest w bezpośrednim sąsiedztwie obszarów objętych ochroną Natura 2000, dlatego zastosowano szereg rozwiązań chroniących środowisko. Przewidziano przejścia dla zwierząt, zadrzewienia ochronne oraz nasadzenia kompensacyjne.

Na placu budowy wykorzystano m.in.:

  • 30 tys. m³ wymienionego gruntu,
  • 300 tys. m³ nasypów drogowych,
  • 11 tys. ton podbudowy z kruszywa,
  • 16 tys. ton mieszanek mineralno-asfaltowych,
  • 4,9 tys. m³ betonu i 1300 ton stali do konstrukcji mostowej.

Dziękujemy, że jesteś z nami!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama