Dziesięć pociągów w 90 minut do Poznania
Zgodnie z zapowiedziami, od grudnia na trasie Gorzów – Poznań kursować będzie 10 par pociągów dziennie. Czas przejazdu ma wynosić około 90 minut, co znacząco skróci dotychczasowy czas podróży i poprawi dostępność komunikacyjną regionu.
Kolej Plus: linia przez Skwierzynę i Międzychód
Nowa inwestycja w ramach programu Kolej Plus obejmuje linię łączącą Gorzów, Skwierzynę i Międzychód z Szamotułami i Poznaniem. W 2028 roku planowane jest uzyskanie pozwolenia na budowę, a następnie rozpoczęcie prac.
Nowe kierunki i modernizacja taboru
Rozwój oferty kolejowej ma objąć nie tylko relację z Poznaniem. W 2027 roku planowane jest wprowadzenie nowych składów produkcji Newagu, które obsłużą także połączenia w kierunku północnej Polski – m.in. do Torunia, Bydgoszczy i Trójmiasta.
Trudności w regionie
Mimo ambitnych planów, kolej w województwie lubuskim zmaga się z problemami. W ostatnich miesiącach pasażerowie doświadczyli wielu odwołań kursów Polregio, a punktualność w regionie pozostaje na niskim poziomie.
Co dalej?
Pełen plan działań mających przeciwdziałać wykluczeniu komunikacyjnemu ma zostać przedstawiony 18 września w Warszawie. Wśród propozycji znalazła się m.in. budowa łącznicy w Kostrzynie oraz kolejne inwestycje poprawiające jakość podróży w północnej części województwa lubuskiego.
Umowa i list intencyjny
Podczas konferencji podpisano także umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla linii kolejowej nr 363 na odcinku Skwierzyna – Międzychód. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. marszałek Sebastian Ciemnoczołowski, wicemarszałek Hubert Harasimowicz, wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak, posłanka Krystyna Sibińska oraz wojewoda lubuski Marek Cebula.
Podpisany został również list intencyjny w sprawie magistrali zachodniej – nowej osi komunikacyjnej, która w przyszłości ma połączyć obie stolice województwa lubuskiego.
Więcej szczegółów dziś w serwisie informacyjnym Telewizji Gorzów.
Dziękujemy, że jesteś z nami!
Napisz komentarz
Komentarze