Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
środa, 5 listopada 2025 23:50
Reklama

Gorzów wyjdzie z komunikacyjnego wykluczenia? W piątek zostanie podpisana umowa

Od lat mówi się, że Gorzów jest jednym z największych polskich miast wykluczonych komunikacyjnie. Brak elektryfikacji linii kolejowych, ograniczona liczba połączeń dalekobieżnych i regionalnych – to problemy, które od dawna podnoszą mieszkańcy i lokalni samorządowcy.
Gorzów wyjdzie z komunikacyjnego wykluczenia? W piątek zostanie podpisana umowa

Już w najbliższy piątek (5 września) do Gorzowa przyjedzie Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i menedżer związany od lat z branżą kolejową.

Podczas wizyty zostanie podpisana umowa na opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji „Prace na linii nr 363 na odcinku Skwierzyna – Międzychód”. Dokument powstaje w ramach „Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej Plus”. Polskie Linie Kolejowe oficjalnie ogłosiły podpisanie umowy, które będzie kolejnym krokiem w kierunku modernizacji infrastruktury kolejowej w regionie.

Choć modernizacja kolei pozostaje w gestii PKP, władze Gorzowa od wielu lat czynią starania i prowadzą rozmowy, aby projekty modernizacyjne odpowiadały na potrzeby mieszkańców miasta i regionu. Dzięki tym działaniom, w dokumentacjach inwestycyjnych znalazły się zapisy dotyczące elektryfikacji kluczowych połączeń kolejowych z Gorzowem.

Piątkowe wydarzenie będzie ważnym symbolem – pokazuje, że problem komunikacyjnego wykluczenia miasta jest coraz poważniej traktowany. Jeżeli proces inwestycyjny zostanie przeprowadzony zgodnie z planem, w najbliższych latach mieszkańcy mogą liczyć na zdecydowanie lepsze połączenia kolejowe, a Gorzów zyska szansę na przełamanie wieloletniej izolacji komunikacyjnej.

Dziękujemy, że jesteś z nami!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Turysta 05.09.2025 18:54
Gorzowiaki odzwyczaili się od jeżdżenia pociągami to po co te plany? Gorzów to kolejowa dziura i tyle Miasto się wyludnia, nie ma co inwestować grubej kasy.

Soląż 05.09.2025 15:56
Przecież to są pozorne działania. Najmniejsza rzecz z tych wszystkich jakie potrzebuje Gorzów, który chyba specjalnie chcą zmarginalizować tak, by nie był zagrożeniem dla Zielonej Góry, gdzie mogą sobie pozwolić nawet na SKMke. A gadanie o tym że to bzdura jest tylko hipokryzją. Widać kto na co może sobie pozwolić, widać co myślą o tym mieście w Warszawie. Oddać Niemcom i oni od razu będą wiedzieć co zrobić. Elektryfikacja będzie od razu.

Sylwester z Drezdenka 05.09.2025 11:27
To kropla w morzu. I niech mi nikt tu nie pisze że kropla drąży skałę bo trwa to miliony lat a nikt tyle czasu nie tylko nie bedzie czekał, bo realnych zmian potrzeba nie od dzisiaj wiec czas najwyższy coś zacząć robić a nie składać tylko obietnice bo wybory już były, a co z linią 203 zamknięcie trasy bo juz sie nie opłaca

GW 04.09.2025 14:21
Za 15 lat nadal będą wielkie plany. Jeszcze jakaś makietę niech nasz wójt dorzuci do tego. Za milion.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama