Stowarzyszenie Komunikacja.org otrzymało odpowiedź z Ministerstwa Infrastruktury na postulaty dotyczące poprawy oferty kolejowej dla Gorzowa i północnej części województwa lubuskiego. Pismo zawiera zarówno pozytywne sygnały, jak i rozczarowujące braki.
Co pozytywnego?
Resort przyznał rację, że oferta kolejowa w regionie jest niewystarczająca. W piśmie czytamy:
„Zgadzam się z argumentacją, że obecna oferta kolejowa regionu gorzowskiego, w szczególności w zakresie połączeń dalekobieżnych, jest niewystarczająca.”
Ministerstwo potwierdziło także, że po zakupie nowego taboru hybrydowego planowane jest rozszerzenie oferty dalekobieżnej dla Gorzowa:
„Po zakupie nowego taboru hybrydowego planowane jest rozszerzenie oferty dla Gorzowa.”
Ale na tym dobre informacje się kończą
W piśmie zabrakło konkretnych decyzji dotyczących rozkładu jazdy. Znalazło się jedynie ogólne stwierdzenie:
„Obecnie trwają prace nad konstrukcją rozkładu jazdy 2025/26 przez zarządcę infrastruktury. Szczegóły będą możliwe do przekazania po zarządzeniu rozkładu jazdy.”
To oznacza, że nadal brak odpowiedzi na postulaty dotyczące połączeń z Wrocławiem, Krakowem czy Lublinem, liczby nowych pojazdów hybrydowych przypisanych do Gorzowa oraz konkretnej wizji rozwoju siatki połączeń w kolejnych latach.
Skala problemu
Obszar obsługiwany przez stację Gorzów to ponad 300 tys. mieszkańców – więcej niż w wielu miastach wojewódzkich. Mimo tego oferta dalekobieżna pozostaje bardzo ograniczona.
Co dalej?
Stowarzyszenie zapowiada dalsze działania i nacisk na decydentów, aby głos mieszkańców regionu – od Gorzowa, przez Witnicę, Strzelce Krajeńskie, Drezdenko, Skwierzynę, Międzyrzecz, aż po Żary i Żagań – został usłyszany w Warszawie.
Dziękujemy, że jesteś z nami!
Napisz komentarz
Komentarze