Z raportu „Dyskonty i hipermarkety w oczach klientów”, przygotowanego przez UCE Research i Hybrid Europe, wynika – jak podaje dlahandlu.pl – że bardziej cenimy sobie hipermarkety. Wskazało je – 28,4 proc. uczestników badania. Dyskonty wybrało 25,6 proc. respondentów.
Te pierwsze – jak wynika z raportu autorów badania – lubimy za atrakcyjne ceny i liczbę promocji. Te drugie za przejrzystą politykę informacyjną.
Natomiast i hipermarkety, i dyskonty klienci słabo ocenili za jakość obsługi i wygodę zakupów.
Hipermarkety były wcześniej
W ocenie Adama Iwińskiego z Hybrid Europe wyniki badania potwierdzają opinię, że wiąże się to z początków rozwoju nowoczesnego handlu w Polsce.
– Hipermarkety pojawiły się na naszym rynku wcześniej niż dyskonty i to one jako pierwsze zaoferowały szeroki wybór, atrakcyjne ceny i promocje – cytuje jego opinię portal.
Dyskonty pojawiły się na rynku później, ale – jak czytamy – „skutecznie zbudowały wizerunek, m.in. za pomocą intensywnej komunikacji marketingowej”.
– Konsumenci różnie postrzegają te formaty, choć często korzystają z obydwu. Hipermarkety nadal są synonimem dużych promocji i szerokiego asortymentu, a dyskonty – prostoty, przejrzystości i codziennych oszczędności – ocenia ekspert.
Z jakością obsługi jest słabo i tu, i tu
Badanie pokazało jeszcze jedno oblicze hipermarketów i dyskontów – i te, i te są słabo oceniane pod względem obsługi. Te pierwsze uzyskały:s
- za miłą i fachową obsługę – 5,4 proc. wskazań,
- za dobrze i intuicyjnie rozłożony towar – 7,6 proc.,
- za szybkość i wygodę w robieniu zakupów – 8,4 proc.
Dyskonty klienci ocenili bardzo podobnie. I wskazali odpowiednio 5,7 proc., 6,8 proc., 7,6 proc.
Dziękujemy że jesteś z nami
Napisz komentarz
Komentarze