Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
czwartek, 14 sierpnia 2025 03:52
Reklama

Wolimy dyskonty czy hipermarkety? Sprawdź, co wybrali klienci

Jedne kuszą klientów prostotą przekazu i przejrzystością oferty. Drugie – szeroki wybór i skala oferty. Ale to do klientów należy wybór. Jak oceniamy dyskonty i hipermarkety?

Z raportu „Dyskonty i hipermarkety w oczach klientów”, przygotowanego przez UCE Research i Hybrid Europe, wynika – jak podaje dlahandlu.pl – że bardziej cenimy sobie hipermarkety. Wskazało je – 28,4 proc. uczestników badania. Dyskonty wybrało 25,6 proc. respondentów. 

Te pierwsze – jak wynika z raportu autorów badania – lubimy za atrakcyjne ceny i liczbę promocji. Te drugie za przejrzystą politykę informacyjną. 

Natomiast i hipermarkety, i dyskonty klienci słabo ocenili za jakość obsługi i wygodę zakupów.

Hipermarkety były wcześniej

W ocenie Adama Iwińskiego z Hybrid Europe wyniki badania potwierdzają opinię, że wiąże się to z początków rozwoju nowoczesnego handlu w Polsce.

– Hipermarkety pojawiły się na naszym rynku wcześniej niż dyskonty i to one jako pierwsze zaoferowały szeroki wybór, atrakcyjne ceny i promocje – cytuje jego opinię portal.

Dyskonty pojawiły się na rynku później, ale – jak czytamy – „skutecznie zbudowały wizerunek, m.in. za pomocą intensywnej komunikacji marketingowej”. 

– Konsumenci różnie postrzegają te formaty, choć często korzystają z obydwu. Hipermarkety nadal są synonimem dużych promocji i szerokiego asortymentu, a dyskonty – prostoty, przejrzystości i codziennych oszczędności – ocenia ekspert.

Z jakością obsługi jest słabo i tu, i tu

Badanie pokazało jeszcze jedno oblicze hipermarketów i dyskontów – i te, i te są słabo oceniane pod względem obsługi. Te pierwsze uzyskały:s

  • za miłą i fachową obsługę – 5,4 proc. wskazań,
  • za dobrze i intuicyjnie rozłożony towar – 7,6 proc.,
  • za szybkość i wygodę w robieniu zakupów – 8,4 proc.

Dyskonty klienci ocenili bardzo podobnie. I wskazali odpowiednio 5,7 proc., 6,8 proc., 7,6 proc.

Dziękujemy że jesteś z nami


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama