Jedynym chętnym do realizacji zamówienia okazała się dobrze znana w mieście Pesa Bydgoszcz, producent znanych już gorzowianom Twistów, które kilka lat temu zasiliły tabor MZK.
Nowe tramwaje dla Gorzowa: parametry, cena i szczegóły
Zamówienie dotyczy siedmiu nowych tramwajów w ramach podstawy oraz dziewięciu kolejnych pojazdów w ramach prawa opcji. Tramwaje mają być dwukierunkowe, trzyczłonowe, oparte na trzech wózkach i mieć długość od 24 do 26 metrów. Dwa pierwsze wozy mają być specjalnie przystosowane do nauki jazdy – z kabinami szkoleniowymi po obu stronach.
Każdy tramwaj ma pomieścić co najmniej 165 pasażerów, z czego minimum 40 osób na stałych miejscach siedzących. Wymagane są co najmniej cztery pary drzwi, w tym dwoje podwójnych oraz skrajne drzwi pojedyncze.
Istotnym wymogiem technicznym jest pełna niskopodłogowość części pasażerskiej, z jasno określonymi limitami wysokości:
- do 350 mm w strefach drzwiowych,
- do 380 mm w pozostałych strefach,
- do 490 mm nad wózkami.
Koszt zamówienia: oferta Pesy blisko budżetu MZK
Oferta Pesy opiewa na łączną kwotę niespełna 291 mln zł brutto, z czego:
- 129,83 mln zł brutto to wartość zamówienia podstawowego (siedem tramwajów, pakiet naprawczy, oprogramowanie i szkolenia),
- 161,07 mln zł brutto to koszt tramwajów w ramach prawa opcji (dziewięć dodatkowych jednostek).
Średni koszt jednego „zwykłego” tramwaju (bez funkcji szkoleniowych) wynosi niecałe 17,9 mln zł brutto.
MZK Gorzów przygotował na realizację zamówienia kwotę 127,52 mln zł brutto, a więc tylko o nieco ponad 2 mln zł mniej niż oferta złożona przez Pesę. To oznacza, że mimo formalnego przekroczenia budżetu, oferta ta może zostać zaakceptowana, jeśli miasto zdecyduje się na zwiększenie środków.
Dziękujemy, że jesteś z nami!
Napisz komentarz
Komentarze