Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
środa, 3 września 2025 15:13
Reklama

Popularna drogeria wycofuje napoje w butelkach i puszkach

Od 1 października wejdzie w życie system kaucyjny obejmujący m.in. butelki plastikowe PET do 3 litrów, puszki do 1 litra i butelki szklane wielorazowego użytku do 1,5 litra. Zmiana wzbudza sporo emocji, a część sieci handlowych już zapowiada modyfikacje w swojej ofercie.
Popularna drogeria wycofuje napoje w butelkach i puszkach

W związku z pojawiającym się szumem informacyjnym dotyczącym planowanego wejścia w życie systemu kaucyjnego, sieć Rossmann wydała oświadczenie. Drogeria podkreśla, że jako firma specjalizująca się w sprzedaży kosmetyków i chemii gospodarczej, nie jest w stanie dostosować się do nowych przepisów w obecnym kształcie.

Co się zmieni?

Od 1 października w sklepach Rossmann nie będą dostępne napoje w opakowaniach objętych systemem kaucyjnym. Chodzi o:

  • butelki plastikowe PET do 3 litrów,
  • puszki metalowe do 1 litra,
  • butelki szklane wielorazowego użytku do 1,5 litra.

Klienci nadal będą mogli kupować napoje nieobjęte systemem, np. w kartonach czy w butelkach jednorazowego użytku.

Dlaczego taka decyzja?

Rossmann tłumaczy, że ustawa nie uwzględnia specyfiki drogerii. W sklepach każda wolna przestrzeń przeznaczana jest na ekspozycję kosmetyków i chemii gospodarczej. Tymczasem nowe przepisy przewidują, że punkty sprzedaży muszą przyjmować zwroty opakowań bez konieczności okazania paragonu.

– Oznacza to, że bylibyśmy zobowiązani do przyjmowania dowolnej liczby pustych butelek czy puszek, nie mając możliwości przewidzenia, z jaką skalą mielibyśmy do czynienia – wyjaśnia firma.

Nie tylko Rossmann ma problem

Jak podkreśla sieć, podobny kłopot mają inne podmioty, które nie specjalizują się w handlu napojami – na przykład apteki.

Rossmann zwraca uwagę, że system kaucyjny w obecnej formie jest dostosowany przede wszystkim do dużych sklepów spożywczych, a nie do formatów handlowych takich jak drogerie.

Dziękujemy, że jesteś z nami!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama