Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 12 maja 2025 15:48
Reklama

Problemy psychiczne w lubuskich szkołach. Kurator zapowiada działania i kampanię

Coraz więcej szkół w województwie lubuskim wyraża chęć dołączenia do programu „Niebieska Skrzyneczka” – inicjatywy wspierającej zdrowie psychiczne uczniów. Projekt umożliwia młodym ludziom anonimowe przekazywanie informacji o problemach, lękach i sytuacjach, które ich niepokoją – zarówno dotyczących ich samych, jak i kolegów czy koleżanek.
Problemy psychiczne w lubuskich szkołach. Kurator zapowiada działania i kampanię

Źródło: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.

Jak zapowiada Mariusz Biniewski, Lubuski Kurator Oświaty, od września ruszy kampania informacyjna zachęcająca kolejne placówki do przystąpienia do programu.

– Coraz więcej szkół chce przystąpić do projektu. Sukcesywnie szkoły po konsultacjach, bo to jest ważne, żeby to wynikało z potrzeb. Dlatego też, kiedy powstał ten program, my razem z panem wojewodą stwierdziliśmy, że nie będziemy narzucać niczego szkołom. To jest dobrowolna decyzja – powiedział kurator w rozmowie z Radiem Gorzów.

Decyzja o wspieraniu projektu wynika z analizy danych i raportów na temat sytuacji w szkołach regionu. W rozmowie z Radiem Gorzów kurator wyraził zaniepokojenie tym, co pokazują najnowsze badania.

– Muszę powiedzieć, że w lubuskich szkołach jest źle, pod względem psychicznym – przyznał Mariusz Biniewski. – Jesteśmy po badaniach i mamy raport dotyczący tego, jak żyją, jak dbają o zdrowie, jak postrzegają siebie uczniowie z lubuskich szkół. Próba, na której dokonaliśmy badań, to 10 tysięcy uczniów. To bardzo duża próba – dodał.

Z raportu wynika m.in., że wielu uczniów ma niską samoocenę, problemy z akceptacją wyglądu w okresie dojrzewania oraz trudności w relacjach rówieśniczych.

Pomoc ma być blisko ucznia

„Niebieska Skrzyneczka” nie zastępuje specjalistycznej pomocy, ale może być pierwszym krokiem – sygnałem, że ktoś potrzebuje wsparcia. Dzięki anonimowości uczniowie mają szansę wyrazić to, co trudno powiedzieć głośno.

– Widzimy realne potrzeby i reakcję ze strony szkół. Ten projekt może pomóc je zidentyfikować i rozpocząć odpowiednie działania – zaznacza.

Dziękujemy, że jesteś z nami!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama