Miasto Gorzów unieważniło postępowanie dotyczące rozbudowy systemu monitoringu oraz dynamicznej informacji pasażerskiej. Powód? Jedyny wykonawca, który zgłosił swoją ofertę, zaproponował cenę znacznie przekraczającą środki zabezpieczone na ten cel w miejskim budżecie. Różnica sięgnęła niemal 90 tysięcy złotych.
Postępowanie, ogłoszone na początku kwietnia, dotyczyło opracowania dokumentacji projektowej dla planowanych nowych przyłączy siedmiu kamer monitoringu oraz elektronicznych tablic informacyjnych na jedenastu przystankach – autobusowych i tramwajowych. Miasto zarezerwowało na ten cel kwotę nieco poniżej 70 tysięcy złotych. Tymczasem jedyny oferent wycenił realizację zadania na ponad 150 tysięcy złotych. W efekcie postępowanie zostało unieważnione.
Choć inwestycja na razie nie dojdzie do skutku, magistrat zapowiada, że nie rezygnuje z planów rozbudowy systemu monitoringu i tablic przystankowych. Jak informują urzędnicy, kolejne podejście do realizacji zadania ma przybrać inną formę – tym razem zamiast zapytania ofertowego planowany jest przetarg w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Ma on zostać ogłoszony w drugim kwartale bieżącego roku.
Obecnie w Gorzowie funkcjonuje około 40 kamer monitoringu. Urządzenia te rozmieszczone są w różnych punktach miasta, a ich głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa mieszkańców. Kamery działają w trybie ciągłym, rejestrując na bieżąco sytuację na gorzowskich ulicach, skrzyżowaniach i w miejscach publicznych.
Zgodnie z planami, w kolejnym etapie system ma zostać rozbudowany o siedem nowych lokalizacji, w tym:
- skrzyżowanie ulic Jancarza, Sikorskiego i Alei 11 Listopada,
- skrzyżowanie ulic Walczaka i Czereśniowej,
- ulica Pomorska,
- rondo Santockie,
- rondo Solidarności,
- rondo Ofiar Katynia,
- rondo Gdańskie.
Oprócz kamer monitoringowych, inwestycja przewidywała rozbudowę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Elektroniczne tablice miały stanąć na czterech przystankach autobusowych oraz siedmiu przystankach tramwajowych. Ich zadaniem jest informowanie pasażerów w czasie rzeczywistym o nadjeżdżających pojazdach komunikacji miejskiej. Na ekranach wyświetlane są dane takie jak: aktualna godzina, numer linii, kierunek jazdy, a także informacja o jakości powietrza w danym rejonie.
Choć termin realizacji zadania się przesunie, miasto zapewnia, że rozbudowa systemu monitoringu i tablic informacyjnych pozostaje jednym z elementów strategii modernizacji przestrzeni publicznej oraz podnoszenia standardów bezpieczeństwa i komfortu komunikacji miejskiej.
Dziękujemy, że jesteś z nami!
Napisz komentarz
Komentarze