Most jest unikatowym obiektem w skali świata, bo liny nośne przeprawy zostały wykonane z niezwykle wytrzymałego włókna węglowego. Mają one zapewnić większą elastyczność oraz mniejszą masę całego obiektu, który był budowany od grudnia 2020 roku. Cały most ma 260 metrów długości, a jego przęsła mierzą 130 metrów.
Pociągi mogą się po nim poruszać z prędkością do 120 km/h. Otwarcie mostu oznacza, że pasażerowie podróżujący do stolicy Niemiec nie muszą już korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej lub też stać w korkach i dojeżdżać do stacji znajdującej się w Küstrin-Kietz. Pociągi ze stacji w Kostrzynie nad Odrą do Berlina kursują co godzinę. Swój pierwszy kurs wykonują o godzinie 4:03. Przejazd do stacji Berlin Lichtenberg trwa 1 godzinę i 21 minut. Jak na razie nie wiadomo kiedy i czy w ogóle niemiecki przewoźnik zdecyduje się przywrócić bezpośrednie połączenie kolejowe z Gorzowa przez Kostrzyna nad Odrą do Berlina. Gorzowianom pozostaje jedynie podróż koleją z przesiadką.












![Gorzów staje się „miastem-gąbką”! Zobacz, jak walczymy ze skutkami zmian klimatu [WIDEO] Gorzów staje się „miastem-gąbką”! Zobacz, jak walczymy ze skutkami zmian klimatu [WIDEO]](https://static2.telewizjagorzow.pl/data/articles/sm-16x9-gorzow-staje-sie-miastem-gabka-zobacz-jak-walczymy-ze-skutkami-zmian-klimatu-wideo-1766482767.jpg)

Napisz komentarz
Komentarze