Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
piątek, 12 grudnia 2025 21:21
Reklama

Powstaje nowa sieć sklepów. Znamy już jej nazwę. Polubimy ją?

Ten ruch Eurocashu może zmienić polski handel. Spółka rusza z największą zmianę w swojej historii i ogłasza powstanie nowej sieci handlowej.

„Sieć Ludzi Stąd – budujemy organizację franczyzową nr 1 w Polsce” – to nazwa nowej strategii, którą ogłosił Eurocash. Jej celem jest stworzenie nowoczesnego systemu franczyzowego Sieci Sklepów STĄD. 

Będą zwolnienia

Ale to oznacza, że zostanie ograniczona działalność Delikatesów Centrum, czyli sklepów własnych Eurocash. Zamkniętych ma być 150 placówek. 

Spółka przekonuje, że te działania są konieczne, żeby skupić się na ekspansji franczyzy, która daje największe szanse rozwoju.

Zatrudnienie w Grupie Eurocash zostanie zmniejszone o ok. 3 tys. pracowników. Zwolnienia będą dotyczyć zarówno sklepów własnych, jak i części administracyjnej (ok. 1 tys. stanowisk) – informuje spółka w komunikacie. 

Lokalność i unikatowość każdego sklepu

Na sieć sklepów STĄD złożą się supermarkety i małe sklepy spożywcze. 

­ Cała nasza strategia jest wyrażona w tych trzech słowach: Sieć Sklepów STĄD. „Sklepy STĄD” podkreślają lokalność i unikatowość każdego ze sklepów na tle konkurencji, a „Sieć” siłę współpracy i skali, której nie da się osiągnąć w pojedynkę mówi Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash, w rozmowie z Portalem Spożywczym. 

W jego opinii konsumenci coraz chętniej wracają do lokalnych sklepów, w których „znają sprzedawców i czują się częścią sąsiedztwa”. I właśnie na tym ma się opierać budowa nowej sieci. „Polskość” i regionalne pochodzenie produktów traktowane są dziś jako gwarancja świeżości i jakości.

Cyfrowy system usprawniający pracę

Paweł Surówka podkreśla, że „narzędzia digitalowe odgrywają w nowej strategii kluczową rolę”. Grupa stworzyła największy w Polsce cyfrowy system usprawniający codzienną pracę detalistów, np. POS EuroPlatform, który łączy kilkanaście tysięcy sklepów, czy platformę eurocash360.  

– Szacujemy, że na rynku działa co najmniej 15 tys. niezależnych sklepów, które mogą do nas dołączyć – ocenia Paweł Surówka. 

Frisco i Duży Ben też mają się zmieniać

Eurocash nie rezygnuje jednak z rozwoju innych swoich marek. Chodzi o Frisco, supermarket internetowy oferujący zakupy spożywcze z dostawą do domu, i sieć sklepów alkoholowych Duży Ben. Ta ma urosnąć do 3 tys. placówek, co uczyni ją największą siecią w tej kategorii w kraju.

Dziękujemy że jesteś z nami


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama