W październiku 2025 roku przeprowadzono testy nowej formy transportu. Specjalne pojazdy wjeżdżały w wąskie ulice dwóch gorzowskich osiedli: m.in. ul. Chopina i rejony osiedla Piaski. Jak poinformował Fabian Rogala, dyrektor Wydziału Transportu Publicznego, wyniki pilotażu były jednoznaczne – tylko jedna z linii wykazała potencjał.
– Zasadna okazała się tylko jedna z tych linii – mówi Rogala w rozmowie z Radiem Gorzów. – Linia 303, która najbardziej wykazała potencjał. Będziemy działać, aby realizować cele z zakupem minibusów i wdrożeniem tej komunikacji.
Koszt zakupu jednego pojazdu szacowany jest na około 1 mln 800 tys. zł. Miasto szuka obecnie możliwości pozyskania środków zewnętrznych, ponieważ – jak zaznacza Rogala – realizacja takiego zakupu wyłącznie z budżetu Gorzowa nie jest obecnie możliwa.
Jeśli uda się zdobyć dofinansowanie, linia 303 mogłaby na stałe zostać wpisana do siatki połączeń MZK. To rozwiązanie miałoby znacząco ułatwić codzienne funkcjonowanie mieszkańców osiedla Piaski, zwłaszcza w trudno dostępnych rejonach, gdzie tradycyjne autobusy nie mają możliwości sprawnego manewrowania.
Dziękujemy, że jesteś z nami!














Napisz komentarz
Komentarze