Oszuści nie odpuszczają i kontynuują proceder. Po przełamaniu konta na portalu społecznościowym, przejmują je, a następnie w imieniu właściciela konta wysyłają prośbę o przesłanie pieniędzy za pośrednictwem blika. Niestety mimo wielu apeli o zachowanie ostrożności, nadal ktoś staje się ich ofiarą. Jak łatwo można dać się oszukać, przekonała się mieszkanka powiatu krośnieńskiego, która po tym jak dostała wiadomość z konta bliskiej osoby z prośbą o przesłanie pieniędzy, zrobiła to. W ten sposób straciła ponad 900 złotych.
Aby zapobiec włamaniom na konto, pamiętaj o jego prawidłowym zabezpieczeniu:
• używaj różnych haseł do poszczególnych kont i zadbaj, żeby ich kombinacja liter, cyfr i znaków specjalnych była trudna do złamania. Zalecane jest stosowanie weryfikacji dwuetapowej;
• zawsze chroń swoje konta internetowe i nigdy nie udostępniaj haseł do logowania;
• pamiętaj o każdorazowym wylogowaniu się z konta; stosuj zasadę ograniczonego zaufania i nie działaj w pośpiechu;
• nie wchodź na dołączone do wiadomości linki i nie loguj się przez nie na swoje konto bankowe (dotyczy to także otrzymanych wiadomości email);
Gdy otrzymałeś prośbę o przesłanie kodu blik:
• zawsze weryfikuj otrzymane prośby o przesłanie kodu BLIK, nawet jeśli otrzymujesz je z konta bliskiej osoby i której wielokrotnie udostępniałeś kod;
• jeśli nie jesteś w stanie sprawdzić otrzymanej prośby, tym bardziej nie udostępniaj kodu;
• zanim potwierdzisz przelew, upewnij się, czy widniejące w treści sms informacje są właściwe;
• przypominaj o tych zasadach w rozmowie z rodziną i znajomymi, w ten sposób pomożesz im ustrzec się przed działaniem oszustów.
Uważajcie na siebie!
Napisz komentarz
Komentarze