Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 9 czerwca 2025 15:37
Reklama

Kładka i nowy most kolejowy w Gorzowie. Co z terminami budowy?

Nowy most kolejowy przez Wartę w Gorzowie miał być gotowy w 2026 roku. Dziś już wiadomo, że ten termin jest nierealny. PKP PLK zapowiada, że nowa przeprawa i kładka dla pieszych będą gotowe najwcześniej w połowie 2028 roku, choć niewykluczone, że opóźnienie sięgnie nawet 2029.
Kładka i nowy most kolejowy w Gorzowie. Co z terminami budowy?

Autor: Ola Gucia

Chcemy zgrać trzy elementy: Kolej plus, most i remont torowiska do Międzyrzecza, mniej więcej w tym samym czasie, żeby utrudnienia dla pasażerów nie były rozwleczone na długi czas i nie było wielokrotnego zamykania ruchu. Celujemy w ten okres 2027-2028 - mów podczas sesji rady miasta Paweł Pleśniar z PKP PLK.

Obecnie trwają prace projektowe. Dokumentacja ma być gotowa do końca 2025 roku, a w ciągu kolejnych 12 miesięcy PKP PLK chce uzyskać wszystkie niezbędne zgody i pozwolenia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem – co przy tak dużych inwestycjach rzadko się zdarza – budowa mogłaby ruszyć w 2026 roku.

Kompleksowa przebudowa nad Wartą

Nowy most ma być przystosowany do ruchu pociągów z prędkością do 160 km/h. Obok niego powstanie zintegrowana kładka dla pieszych i rowerzystów, zapewniająca bezpieczne dojście do peronów. Stara konstrukcja przy ul. Fabrycznej zostanie całkowicie rozebrana.

W ramach inwestycji planowana jest również nowa przeprawa nad Kanałem Ulgi. To część szerszego projektu modernizacji linii kolejowej między Gorzowem a Międzyrzeczem oraz programu „Kolej Plus”.

PKP PLK deklaruje, że do końca 2025 roku zakończy projektowanie. Jeśli procedury administracyjne nie przeciągną się, a środki finansowe zostaną zabezpieczone, roboty ruszą w 2026 roku. Ale nawet w takim scenariuszu, na przejazd nowym mostem poczekamy jeszcze co najmniej 3–4 lata.

Dziękujemy, że jesteś z nami! 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama