Chcemy zgrać trzy elementy: Kolej plus, most i remont torowiska do Międzyrzecza, mniej więcej w tym samym czasie, żeby utrudnienia dla pasażerów nie były rozwleczone na długi czas i nie było wielokrotnego zamykania ruchu. Celujemy w ten okres 2027-2028 - mów podczas sesji rady miasta Paweł Pleśniar z PKP PLK.
Obecnie trwają prace projektowe. Dokumentacja ma być gotowa do końca 2025 roku, a w ciągu kolejnych 12 miesięcy PKP PLK chce uzyskać wszystkie niezbędne zgody i pozwolenia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem – co przy tak dużych inwestycjach rzadko się zdarza – budowa mogłaby ruszyć w 2026 roku.
Kompleksowa przebudowa nad Wartą
Nowy most ma być przystosowany do ruchu pociągów z prędkością do 160 km/h. Obok niego powstanie zintegrowana kładka dla pieszych i rowerzystów, zapewniająca bezpieczne dojście do peronów. Stara konstrukcja przy ul. Fabrycznej zostanie całkowicie rozebrana.
W ramach inwestycji planowana jest również nowa przeprawa nad Kanałem Ulgi. To część szerszego projektu modernizacji linii kolejowej między Gorzowem a Międzyrzeczem oraz programu „Kolej Plus”.
PKP PLK deklaruje, że do końca 2025 roku zakończy projektowanie. Jeśli procedury administracyjne nie przeciągną się, a środki finansowe zostaną zabezpieczone, roboty ruszą w 2026 roku. Ale nawet w takim scenariuszu, na przejazd nowym mostem poczekamy jeszcze co najmniej 3–4 lata.
Dziękujemy, że jesteś z nami!
Napisz komentarz
Komentarze